EL BOSC ENCANTAT

Ctra. de Gurb a Sant Bartomeu del Grau,

Com arribar-hi?

Amb cotxe, travesseu Gurb direcció Sant Bartomeu del Grau, per la carretera BV-4601, després d’haver passat el pavelló i el camp de futbol de Gurb, girareu pel primer trencant a l’esquerra, on veureu l’indicador de Sant Andreu de Gurb. Seguiu el camí fins que us trobeu l’aparcament del bosc encantat.

La ruta

Comenceu la ruta per l’entrada del bosc encantat on veureu l’indicador fet de fusta, i aneu seguint el camí marcat.

Entrada al bosc encantat

A mica a mica que aneu avançant anireu descobrint les diferents sorpreses que amaga el bosc encantat: indicacions dels arbres que ens trobem, diferents nius d’ocells, boniques figures d’animals fetes de fusta….on els més petits podran gaudir i apendre de la diversitat que trobem als boscos que ens envolten.

Indicadors d’arbres

El niu de la cigonya

Després de passar pel pont del camí ral, seguiu el camí al costat de la riera, el Torrent d’en Sitjar, trobareu la Font del Puig, recuperada el 2010 pel Grup Fem Camí de Gurb.

Font del Puig

Continueu pel camí marcat i arribareu a la passera de la font, creuant la passera us trobareu la zona de picnic, equipada amb dues taules de pedra, un lloc perfecte per poder fer un mos.

Passera de la font

Zona de picnic

Per els que tingueu ganes de caminar una mica més, just davant de la passera de la font trobareu un camí que enfila amunt cap a l’ermita de Sant Roc. Seguiu el camí amb les marques grogues i blanques, i amb una pujada suau arribareu a Sant Roc de Gurb, on podreu gaudir d’unes bones vistes de la plana de Vic i voltants.

Ermita de Sant Roc

Si treieu el cap pels petits porticons de la porta de l’ermita podreu veure els diferents retaules de la Pilarin Bayes que amaga aquesta ermita en el seu interior.

Interior de l’ermita

Continueu pel camí seguint les marques de color blanc i groc direcció el Castell de Gurb. Fareu una ruta circular amb bones vistes de la plana. En aquest tram podreu fer alguna troballa de fòssils amagats en els turons de roca gris.

Indicador del Castell de Gurb

Seguiu pel camí direcció el Castell de Gurb fins a trobar un indicador de fusta que marca el camí de la font. Allà travessereu una porta per a vaques i baixareu per un corriol fins a tornar a la zona de picnic del bosc encantat i la passera de la font.

Indicador del camí de la font

Un cop arribats a aquest punt, desfeu el camí, passareu per la font del Puig, fins arribar al pont del camí ral i allà continueu el camí per dins el Bosc Encantat. Podreu descobrir les diferents senyalitzacions d’ocells i altres animals que es troben a dalt dels arbres.

Bosc encantat

Cartells dels noms dels animals que podeu trobar, busqueu-los!

Estigueu ben atents!! A part dels ocells, també us trobareu en David, l’Esvirla i la Lisa, un gat mesquer, un esquirol, el drac palmera, el cau de la guineu i per finalitzar la ruta podreu visitar un forn d’obra que s’ha restaurat.

Forn d’obra

Des d’aquest punt podreu tornar al aparcament.

Recordeu que aquest espai tan ben arreglat i senyalitzat és obra del Grup Fem Camí de Gurb. Una agrupació de gent que s’estima el territori, i que treballen continuament per conservar-lo i preservar-lo.

Visualitzeu la ruta sencera al nostre perfil de Wikiloc.

PROPOSTES RELACIONADES:

Ruta a peu a la Creu de Gurb

Gurb (Osona), Dilluns, 05 de Octubre de 2015

Utilització de cookies

Aquesta pàgina web fa servir cookies (galetes) per tal que vostè tingui una experiència d'usuari millor. Si continua navegant, està acceptant les mencionades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies.